21 червня 2020 р.

Батьківське слово на вітер не мовиться

Етнографічна подорож
21 червня – День батька в Україні

Шевченко Тарас Григорович: Селянська родина

З давніх – давен в українській родині головою традиційно був батько. Він власними руками виготовляв для новонародженої дитини колиску і сам вперше виносив дитину надвір, вклоняючись до землі, просив благословення: «Мати – земля! Благослови дитя на життя, на здоров’я, на мудрість роду нашого». Слово батька, господаря, годувальника сім’ї, її захисника, мало незаперечний авторитет для всіх дітей, навіть вже зовсім дорослих та одружених. Першим за стіл, за традицією, завжди сідав батько, а за ним – усі члени сім’ї (за старшинством). До батьків діти в давній українській сім’ї зверталися на «Ви». Це підносило та возвеличувало батьків в очах дітей. Батьківська любов згідно з народною мораллю дуже стримана і врівноважена. Недарма кажуть, що дитину треба любити так, щоб вона цього не знала – саме такою має бути батьківська любов.

Перлини народної мудрості:
  • «Шануй батька та Бога – буде тобі всюди дорога»
  • «По тату й дитятко»
  • «Батькова хата усім багата»
  • «Батько карає, батько ї хвалить»
  • «Батьківське слово на вітер не мовиться»
  • «Батько – сонце, вітчим - місяць»
  • «Яке дерево, такий клин, який батько, такий син»

1 коментар:

  1. Хороші статті, Ви чули про пана Бенджаміна, електронна пошта: 247officedept@gmail.com - Контакт WhatsApp: + 1-9893943740 - хто працює з фінансовою службою, вони видають мені позику в розмірі 95 000,00 доларів для запуску мого бізнесу, і я плачу їм щороку ось уже два роки, а у мене ще 2 роки, хоча мені подобається працювати з ними, оскільки вони є справжніми позикодавцями, які можуть дати вам будь-яку позику.

    ВідповістиВидалити