6 квітня 2021 р.

Благовіщення. Всесвіт квітує, мила пташечка радість вістує…

7 квітня – Благовіщення Пресвятої Богородиці

Благовіщення – одне із найбільших весняних свят. Це свято воскреслої землі, пробудження життєвої сили природи. Цього дня, вважають слов'яни, Дух світла благословляє Землю і все, що живе на ній. На Благовіщення прилітає ластівка – Божа птиця.

В давні часи вважали, що весна починалася саме з цього дня. Люди з нетерпінням чекали повернення птахів з далеких країв.

Птахи в українській символіці відіграють дуже важливу роль. Вважається, що до цього свята лелеки зазвичай прилітали з далеких мандрів і починали вити гнізда, а відтак прославляється своя земля, родина, міцні стосунки.

На Благовіщення існував звичай випускати на волю пташок: «Щоби співали на волі, Бога прославляли та просили щастя тому, хто їх  випустив». Ще в давнину на Благовіщення існувала прикмета: «Птах гнізда не в'є, дівчина коси не плете». За повір'ям, в це велике свято птахи навіть не в'ють свої гнізда. За прикметами, єдина зозуля почала вити гніздо в цей день, тож тепер вона не має власного гнізда, а свої яйця підкидає у гнізда інших птахів.

ГРА «ВГАДАЙ ПТАШКУ»

1. Я прилітаю до вас найпершим. Своє гніздо я в'ю біля житла, яке мені сподобається та одразу стаю хазяїном на полях.

2. Своїх пісень не маю, але можу переспівати пісні інших птахів. Для мене будують будиночки і розвішують їх на деревах, а я борюсь з комахами-шкідниками та звеселяю людей своїм співом.

3. Мій талант – це мої пісні. За народною прикметою, я прилітаю лише тоді, коли можна напитися роси з березового листя.

4. Я можу з'їсти майже 100 волохатих гусениць за годину. Люди про мене кажуть, що я своім «ку-ку» їм вік вказую.

5. Коли ми повертаємось на рідну землю, то степи та болота одразу стають веселішими. Мабуть, тому нас називають веселиками.

6. За літо я з'їдаю до 1 мільйона комарів. Своє гніздо я ліплю над вікном з глини, піску й соломинок.

1. Грак

2. Шпак

3. Соловей

4. Зозуля

5. Журавель


6. Ластівка





    
                                 

                                    

                                                                            


Немає коментарів:

Дописати коментар